Přelomová sezóna 2012.. V této sezóně nastalo opravdu hodně změn. Začněme ale popořádku.. Změnou číslo jedna je pořízení zcela jiného vozu, než na který jsme byli zvyklý - a tím je Škoda 100 Rallye. Historik, navíc s pohonem zadní nápravy.. Fotky lze nalézt v Galerii.
Změnou číslo dvě je vstup nového člena pod naše křídla, a to Přemka Budína a jeho Škody Favorit. Pokud by Vám design tohoto krasavce něco připomínal, tak vězte, že se na něm podílel náš dvorní designér MgA. Petr Pelikán.
Přemkova technika pro rok 2013:
Fotky lze nalézt opět v Galerii.
S čím závodíme v sezóně 2011? V této sezóně jezdíme s mírně modifikovaným vozidlem Škoda Felicia 1400, která prochází dlouhodobým vývojem. Konfigurace vozu je následující:
Na autě nám pomáhá spousta přátel a velký dík patří také podpoře firmě KOLAR Motorsport, která se stala partnerem hlavně pro nastávající sezónu 2012.
Co jsme si pro Vás připravili na sezónu 2008? Jelikož jsme se uplynulou sezónu dost trápili s technikou, rozhodli jsme se auto udělat zase o trochu víc konkurenceschopné. S motorem nám pomohli v Mariánských Lázních, takže doufáme, že se jejich dlouhodobé zkušenosti projeví i na našich výkonech. Tento motor si už žádá lepší plnění směsí, proto dostal velké sání s karburátorem Pierburg sk. "A". Bohužel na karburátory Weber jsme zatím finančně nedosáhli, možná časem. Větší výkon motoru sebou nese i větší vyzářený tepelný výkon, který bude chladit jednak chladič oleje (uvažujeme i o výměníku voda - olej) a větší vodní chladič, pravděpodobně z Felicie 1.6. Další starosti nám dělá rozdělovač, padla volba na předělávaný rozdělovač ze Škody 105, který by měl fungovat podobně, jako legendární rozdělovače od firmy Bosch. O zpřevodování se stará naše dosavadní převodovka, která fungovala vcelku dobře. Jedná se o skládaný 5-ti kvalt s přímými zuby, kolečka z 6-ti stupňové převodovky (ovšem ta 6ka chybí :( ), kolíková špéra (samosvorný diferenciál). Dostala ale nový obal, protože ten starý praskl, asi jsme mu dávali moc za uši. Poslední větší úpravy se týkají brzd. Zde jsme sáhli po osvědčené kombinaci předních brzd, a to třmeny z Forda Mondeo spolu s kotouči např. Renaulta Clio. Na zadní nápravě se místo bubnů konečně objeví kotoučové brzdy, konkrétně z Golfa IV. Hydraulická ručka zatím v plánu není, jestliže ale s autem nebudou problémy, můžeme se do ní v průběhu roku pustit. Nutno na závěr podotknout, že toto není zdaleka vše, co nového se na autě objeví, ale mohu Vám prozradit, že je toho seznam skoro na celou stranu A4. Holt rally není jen o závodění, ale také o hodinách strávených v dílně. Musíme říci, že nám v mnoha věcech pomohli naši závodní rivalové, ale zároveň také kamarádi, jmenovitě jsou to pánové Jaromír Kovanda a Milan Kratochvíl. Patří jim velký dík.
Koupili jsme si auto...(leden 2006) V současné době máme tu čest být hrdými majiteli závodního speciálu Škoda Favorit 136L. Původní vůz, který jsme zakoupili v Jičíně, měl již odjeto pár RZ Winter Cupu. Když jsme ho přivezli do Rokycan, vypadal asi takto. Protože v autě nebylo topení, byl převoz vcelku drsným zážitkem vzhledem k tenkrát panujícím teplotám (byl konec ledna 2006). Favorit není ničím výjimečný, úpravy na motoru se nesly v tradičním duchu, výkon cca 85 k, podvozek klasika (tréninkové HP), převodovka pick-up, závodní sedačky, 6-ti bodové pásy a ochranný rám nutností. Když se venku trochu oteplilo, začali jsme na autě pracovat. Už dřív jsme si všimli, že auto moc nebrzdí. Po shlédnutí brzdových destiček ale bylo vše jasné. Popraskané, vydrolené...no hrůza. Takže výměna a první investice. Poté následovaly pneumatiky, kola a různé drobné předělávky, které se nakonec ukázaly jako časově i finančně nejnáročnější. Nakonec jsme dovedli vůz do podoby, ve které jsme odjeli naši první soutěž a to Rally Berounka. Následoval Volný pohár v Hořovicích, který se stal posádce Kolář - Hána osudným. Jen dodám, že nikdo neměl ani škrábanec. Na závody jsme ale nezanevřeli a pustili jsme se do stavby nového auta. Průběh můžete vidět v Galerii. Sehnali jsme novou kastli (s největší pravděpodobností okruhová), která stála celou dobu ve stodole a nebyla nikdy jetá... Auto jsme jsme během necelého měsíce dali dohromady, nastříkali, polepili a nyní ho již můžete vídat na závodech. Postupně vychytáváme dětské nemoci, které se tu a tam objevují, a hlavně sbíráme cenné řidičské zkušenosti. Držte nám palce! Fotky z celé přestavby auta naleznete v Galerii. |
Naši partneři
Mediální partner
Linky kolarmotorsport.eshop-zdarma.cz
|